ANA SİGORTA
TRAFİK/KASKO
SİGORTASI
KİŞİSEL
VERİLERİN İŞLENMESİNE DAİR AYDINLATMA METNİ
1.
Amaç
ve Kapsam |
||
Değerli
müşterimiz, Ana Sigorta Anonim Şirketi (“Ana Sigorta”)
olarak sizlerin mahremiyetine ve kişisel verilerinizin korunmasına
önem vermekteyiz. Bu çerçevede 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında
gerçekleştirdiğimiz kişisel veri işleme faaliyetleri ve
Kanun’dan doğan haklarınız hususunda sizleri bilgilendirmek
isteriz. Kişisel
verileriniz, Kanun’da öngörülen temel ilkeler çerçevesinde,
aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebeplerle
işlenmekte ve bu amaçlar doğrultusunda tespit edilen saklama
süreleri boyunca güvenli bir şekilde saklanmaktadır. |
||
|
||
2.
Veri
Sorumlusu Bilgileri |
||
|
||
Unvan |
Ana Sigorta
Anonim Şirketi |
|
Adres |
Maslak
Mahallesi Saat Sokak Spine Tower, No:5, Kat:11 Sarıyer/İSTANBUL |
|
Mersis /
Sicil No |
0069-1067-1690-0001/
219902-5 |
|
İletişim
Adresi |
||
|
||
3.
İşlenen
Kişisel Veri Kategorileri ve Toplama Yöntemleri |
||
Ana
Sigorta olarak kişisel verilerinize yönelik
gerçekleştirdiğimiz kişisel veri işleme faaliyetlerimize
dair detayları aşağıda bulabilirsiniz: i)
Teklif ve Poliçe Tanzimi Trafik/Kasko
Sigortası için şirketimizden teklif almak istemeniz halinde, Kimlik
bilgileriniz sizlerden acentelerimiz aracılığıyla temin
edilmekte, teklif oluşturabilmemiz için gerekli olan diğer Kimlik,
İletişim ve Araç ile İlgili Bilgileriniz ise Sigorta Bilgi
ve Gözetim Merkezi, Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi, Emniyet Genel
Müdürlüğü, Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım
Sistemi ve Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi üzerinden sistemlerimize
aktarılmaktadır. Teklif
süreçleri kapsamında işlenen kişisel verileriniz, mal/hizmet
satış süreçlerinin yürütülmesi amacıyla ve Kanun’un 5/2(c)
bendi kapsamında “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla
doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin
taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli
olması halinde” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. Bununla
birlikte, yukarıda yer alan kişisel verilere ek olarak, risk
değerlendirmesi yapılması, poliçe prim ve teminatların
belirlenebilmesi amacıyla Araç ile İlgili Bilgileriniz ve Araç
Kazası Bilgileriniz de Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi
üzerinden temin edilmekte ve risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi
amacıyla Kanun’un 5/2(f) bendi kapsamında “İlgili kişinin
temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun
meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması”
hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. Poliçe
tanzimi aşamasında da teklif oluşturulması
kapsamında sizlerden temin edilen kişisel verileriniz,
sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla Kanun’un 5/2(c) bendi
kapsamında “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla
doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin
taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli
olması halinde” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. Engelli
sürücülerimiz açısından ise yukarıda yer alan bilgilerin
yanı sıra, teklif/poliçe tanzimi aşamasında Engellilik Sağlık
Kurul Raporu üzerinden Sağlık bilgileri de açık
rıza hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. Bu amaçla
hazırlanan açık rıza metni verilerin temini öncesinde engelli
müşterilerimizin bilgisine sunulmaktadır. (ii)
Prim Tahsilatı Prim
tahsilatı sürecinde Kimlik, Müşteri İşlem ve
Hesap ve Ödeme bilgileriniz sizlerden acentelerimiz
aracılığıyla temin edilmekte ve prim ödemelerinin
gerçekleştirilmesi amacıyla Kanun’un 5/2(c) bendi kapsamında
“Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya
ilgili olması kaydıyla sözleşmenin taraflarına ait
kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması halinde” hukuki
sebebine dayanılarak işlenmektedir. (iii)
Poliçe Yenileme veya İptal İşlemleri Poliçe
yenileme veya iptal talebi ile acentelerimize başvurmanız halinde,
Kimlik ve Müşteri İşlem bilgileriniz acentelerimiz
aracılığıyla temin edilmekte ve poliçe yenileme veya
iptal işlemlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla Kanun’un 5/2(c)
bendi kapsamında “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla
doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin
taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli
olması halinde” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (iv)
Hasar Süreçleri Hasar
ihbarlarının yapılması ve hasar evrakının
iletilmesi kapsamında kişisel verileriniz sizlerden, yakınlarınızdan
veya mağdurdan, doğrudan veya anlaşmalı servislerimiz
veya acentelerimiz aracılığıyla, posta, eposta, web ihbar
bildirim formu veya çağrı merkezimiz üzerinden sözlü olarak temin
edilmektedir. Hasar ihbar veya evrakınız içerisinde, hasarın
niteliğine bağlı olarak, Kimlik, İletişim, Hesap
ve Ödeme Bilgileri, Hukuki İşlem, Müşteri İşlem,
Görsel ve İşitsel Kayıtlar, Araç ile İlgili Bilgileriniz
ile Araç Kazası Bilgileriniz ve bedeni hasarın söz konusu
olması halinde Sağlık Bilgileriniz yer alabilmektedir. Tarafımıza
iletilen Sağlık bilgileriniz, hasar süreçlerinin yönetimi
amacıyla Kanun’un 6/3(d) bendi kapsamında “Bir hakkın tesisi,
kullanılması veya korunması için zorunlu olması” hukuki
sebebine dayanılarak işlenmektedir. Hasar evrakı
kapsamında tarafımıza iletilen diğer kişisel
verileriniz ise hasar süreçlerinin yönetimi ve hasar tazminatı
ödemelerinin gerçekleştirilmesi amacıyla ve Kanun’un 5/2(ç) bendi
kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için
zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (v)
Ekspertiz Süreçleri Hasar
süreçlerinde gerçekleştirilen ekspertiz incelemesi kapsamında
kişisel verileriniz sizlerden eksperler aracılığıyla
temin edilmektedir. Ekspertiz incelemesi sonucunda hazırlanan ekspertiz
raporu içerisinde Kimlik, İletişim, Hukuki İşlem,
Müşteri İşlem, Araç ile İlgili Bilgileriniz ve Araç
Kazası Bilgileriniz yer alabilmektedir. (vi)
Sovtaj İşlemleri Hasar değerlendirmesi sonunda sovtaj uygulamasına karar verilmesi halinde, sovtaj teklifinin iletilmesi ve onay alınması sürecinde ibraname ve mutabakatname evrakları üzerinden, pert ve sovtaj dosya kapama işlemlerinde ise satış evrakı ve çekme belgesi ruhsatı üzerinden, Kimlik, İletişim, Hukuki İşlem, Müşteri İşlem, Araç ile İlgili Bilgileriniz sizlerden pert ve sovtaj işlemlerinin yürütülmesi amacıyla ve Kanun’un 5/2(ç) bendi kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (vii)
Talep ve Şikayetlerinizin Alınması Şirketimizden
talep veya şikâyette bulunmanız halinde, kişisel verileriniz,
şirketimizce talep ve şikayetlerin yönetimi amacıyla
işlenmektedir. Talep ve şikâyet süreçleri ile ilgili detaylı
bilgi https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde bulunan Ana Sigorta Kişisel Verilerin
Korunması ve Gizlilik Politikasını inceleyebilirsiniz. (viii)
Online İşlemler https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde yer alan Online İşlemler menüsünden poliçe veya hasar dosya sorgulaması yapmanız veya hasar ihbarında bulunmanız halinde, Kimlik, İletişim ve Müşteri İşlem bilgileriniz, kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi amacıyla ve Kanun’un 5/2(ç) bendi kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (ix)
Vekil Bilgilerinin Temini Teklif,
poliçe, hasar, sovtaj veya talep/şikâyet süreçlerinde vekil ile temsil
edilmeniz durumunda şirketimize iletilen vekaletname üzerinden
vekilinizin Kimlik, Mesleki Deneyim ve İletişim bilgileri de
Kanun’un 5/2(ç) bendi kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün
yerine getirilebilmesi için zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine
dayanılarak işlenmektedir. 4.
Kişisel
Verilerin Toplanma Yöntemleri Yukarıda
detaylandırılan teklif, poliçe, hasar, ekspertiz veya
talep/şikâyet süreçlerinde, kişisel verileriniz, şirketimizce
elektronik ortamlar veya fiziki evrak formunda, kısmen otomatik veya
otomatik olmayan yöntemlerle işlenmektedir. Bununla beraber,
şirketimizce, risk değerlendirmesi yapılması ve poliçe
prim ve teminatların belirlenebilmesi sürecinde kişisel verileriniz
otomatik karar sistemimiz aracılığıyla otomatik yollarla
da işlenmektedir. |
||
|
||
|
||
5.
Kişisel
Verilerin Aktarılması |
||
|
||
Kişisel
verileriniz aşağıda belirtilen amaçlarla yine
aşağıda belirtilen taraflar ile paylaşılabilecektir. |
||
|
||
Kamu Kurum ve
Kuruluşları: |
Kişisel
verileriniz, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi
amacıyla Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, Sigortacılık ve
Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Türkiye Sigortalar
Birliği, Sigorta Tahkim Komisyonu, Gelir İdaresi
Başkanlığı, Mali Suçları Araştırma Kurulu
(MASAK), Kişisel Verileri Koruma Kurumu ve yargı mercileri,
soruşturma makamları ile paylaşılabilecektir. |
|
Kamu Kurum ve Kuruluşları
ile Paylaşılan Sistem Entegrasyonları: |
Kişisel
verileriniz, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi ve
sigortacılık işlemlerinin doğru bir şekilde
yürütülebilmesi amacıyla MERNİS,
Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi, Sigorta
Bilgi ve Gözetim Merkezi, Emniyet Genel Müdürlüğü Sistemi ve Trafik
Sigortaları Bilgi Merkezi ile
paylaşılabilecektir. |
|
Acentelerimiz ve Sigorta Brokerleri: |
Kişisel
verileriniz, mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi ve
sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla acentelerimiz ve sigorta
brokerleri ile paylaşılabilmektedir. |
|
Sigorta Eksperleri: |
Kişisel
verileriniz, hasar süreçlerinin yönetimi, ekspertiz süreçlerinin yürütülmesi
ile pert ve sovtaj işlemlerinin yürütülmesi amacıyla Sigorta
Eksperlerimiz ile paylaşılabilecektir. |
|
Sigorta Şirketleri: |
Kişisel
verileriniz, rücu işlemlerinin yürütülmesi amacıyla ilgili sigorta
şirketleri ile paylaşılabilecektir. |
|
Destek Hizmeti
Sağlayıcılarımız / Tedarikçilerimiz: |
Kişisel
verileriniz, aşağıdaki amaçlarla, Sigortacılık
Destek Hizmetleri Hakkında Yönetmelik kapsamında, Şirketimizin
tamamlayıcı nitelikteki hizmetleri aldığı
yardım (asistans) hizmetleri, çağrı merkezi hizmetleri, sovtaj
yönetimi hizmetleri, sigortacılık hasar tedvir uygulamalarında
tıbbi danışmanlık hizmetleri ve arşiv yönetimi hizmetleri
sunan firmalar ile Aktüerler Yönetmeliği kapsamında Aktüerler,
hukuk büroları, bağımsız denetim kuruluşları, telekomünikasyon
hizmeti tedarikçimiz, acentelerimiz, anlaşmalı servisler ve
bankalarla paylaşılabilecektir. § Hasar Süreçlerinin Yönetimi § Risk Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi § Hasar Tazminatı
Ödemelerinin Gerçekleştirilmesi § Pert ve Sovtaj
İşlemlerinin Yürütülmesi § Denetim/Etik Faaliyetlerin
Yürütülmesi |
|
Rehinli Alacaklı Banka |
Kişisel
verileriniz, pert ve sovtaj işlemleri kapsamında araç üzerinde
Bankanın rehinli alacağının olması halinde daini mürtehin
ödemesi yapılması amacıyla rehin alacaklısı banka
ile de paylaşılabilecektir. |
|
|
||
Verilerinizin
güvenliğinin temini adına kişisel veri aktarımında
bulunulan üçüncü taraflardan veri güvenliğinin teminine ilişkin
taahhütler alınmakta ve veri aktarımı güvenli yollarla
yapılmaktadır. Kişisel verileriniz
yurtdışına aktarılmamaktadır. |
||
|
||
6.
İlgili
Kişinin Hakları |
||
Kanun’un
11. maddesi uyarınca sahip olduğunuz ve aşağıda yer
alan haklarınıza ilişkin taleplerinizi https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde Ana Sigorta Kişisel
Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikası ekinde bulunan Ana
Sigorta İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurmak suretiyle kvkk@anasigorta.com.tr adresi üzerinden bize iletebilirsiniz. Ana
Sigorta olarak talebinizi mümkün olan en kısa sürede
değerlendirecek ve en geç otuz (30) gün içinde
sonuçlandıracağız. |
||
§ Kişisel verinizin
işlenip işlenmediğini öğrenme, § Kişisel verileriniz
işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, § Kişisel
verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına
uygun kullanılıp kullanılmadığını
öğrenme, § Yurt içinde veya yurt
dışında kişisel verilerin aktarıldığı
üçüncü kişileri bilme, § Kişisel verilerin
eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde
bunların düzeltilmesini isteme, § Kanun’un 7. maddesinde
öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya
yok edilmesini isteme, § Kanun’un 11. maddesinin
(d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel
verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini
isteme, § Kişisel
verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz
edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonuç doğurması durumunda itiraz
etme, § Kişisel
verilerinizin ilgili mevzuata aykırı olarak işlenmesi
sebebiyle herhangi bir zarara uğramanız hâlinde zararın
giderilmesini talep etme. |
||
|
||
Konu
ile ilgili daha detaylı bilgi https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde bulunan Ana
Sigorta
Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikasını ve www.verbis.kvkk.gov.tr adresinde bulunan Ana
Sigorta Anonim Şirketi Veri Sorumluları Bilgi Sicil Sistemi
Bildirimini inceleyebilirsiniz. Gizlilik Politikasının ilgili
bölümünde yapılacak güncellemeler işbu metinde de
yapılmış sayılacaktır. İşbu
Aydınlatma Metni, Ana Sigorta Anonim Şirketi tarafından, Ana Sigorta
Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikasının
ayrılmaz bir parçası olarak, 01.06.2024 tarihinde
güncellenmiştir. |
||
|
||