ANA SİGORTA
YABANCI SAĞLIK
SİGORTASI
KİŞİSEL
VERİLERİN İŞLENMESİNE DAİR AYDINLATMA METNİ
1.
Amaç
ve Kapsam |
||
Değerli
müşterimiz, Ana Sigorta Anonim Şirketi (“Ana Sigorta”)
olarak sizlerin mahremiyetine ve kişisel verilerinizin korunmasına
önem vermekteyiz. Bu çerçevede 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında
gerçekleştirdiğimiz kişisel veri işleme faaliyetleri ve
Kanun’dan doğan haklarınız hususunda sizleri bilgilendirmek
isteriz. Kişisel
verileriniz, Kanun’da öngörülen temel ilkeler çerçevesinde,
aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebeplerle
işlenmekte ve bu amaçlar doğrultusunda tespit edilen saklama
süreleri boyunca güvenli bir şekilde saklanmaktadır. |
||
|
||
2.
Veri
Sorumlusu Bilgileri |
||
|
||
Unvan |
Ana Sigorta
Anonim Şirketi |
|
Adres |
Maslak
Mahallesi Saat Sokak Spine Tower, No:5, Kat:11 Sarıyer/İSTANBUL |
|
Mersis /
Sicil No |
0069-1067-1690-0001/
219902-5 |
|
İletişim
Adresi |
||
|
||
3.
Kişisel
Verilerinizin İşleme Amaçları ve Hukuki Sebepleri Ana
Sigorta olarak kişisel verilerinize yönelik
gerçekleştirdiğimiz kişisel veri işleme faaliyetlerimize
dair detayları aşağıda bulabilirsiniz: Yabancı
Sağlık Sigortası için şirketimizden teklif almak
istemeniz halinde, Kimlik bilgileriniz sizlerden acentelerimiz
aracılığıyla temin edilmekte, teklif
oluşturabilmemiz için gerekli olan diğer Kimlik ve
İletişim bilgileriniz ise Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, Merkezi
Nüfus İdaresi Sistemi, Emniyet Genel Müdürlüğü, Kimlik
Paylaşım Sistemi ve Adres Paylaşım Sistemi üzerinden sistemlerimize
aktarılmaktadır. Teklif
süreçleri kapsamında işlenen kişisel verileriniz, mal/hizmet
satış süreçlerinin yürütülmesi amacıyla ve Kanun’un 5/2(c)
bendi kapsamında “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla
doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin
taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli
olması halinde” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. Bununla
birlikte, yukarıda yer alan kişisel verilere ek olarak, risk
değerlendirmesi yapılması, poliçe prim ve teminatların
belirlenebilmesi amacıyla Kanun’un 5/2(f) bendi kapsamında
“İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek
kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri
işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine dayanılarak Kimlik
ve Mesleki Deneyim bilgileriniz, açık rızanız hukuki
sebebine dayanılarak ise Sağlık bilgileriniz temin edilebilecektir.
Bu amaçla hazırlanan açık rıza metni verilerinizin temini
öncesinde sizlerin bilgisine sunulacaktır. Poliçe
tanzimi aşamasında da teklif oluşturulması
kapsamında sizlerden temin edilen kişisel verileriniz, sözleşme
süreçlerinin yürütülmesi amacıyla Kanun’un 5/2(c) bendi kapsamında
“Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan
doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin
taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması
halinde” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (iii)
Prim Tahsilatı Prim
tahsilatı sürecinde Kimlik, Müşteri İşlem ve
Hesap ve Ödeme bilgileriniz sizlerden acentelerimiz aracılığıyla
temin edilmekte ve prim ödemelerinin gerçekleştirilmesi amacıyla Kanun’un
5/2(c) bendi kapsamında “Bir sözleşmenin kurulması veya
ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla
sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin
işlenmesinin gerekli olması halinde” hukuki sebebine
dayanılarak işlenmektedir. (iv)
Poliçe Yenileme veya İptal İşlemleri Poliçe
yenileme veya iptal talebi ile acentelerimize başvurmanız halinde,
Kimlik ve Müşteri İşlem bilgileriniz acentelerimiz aracılığıyla
temin edilmekte ve poliçe yenileme veya iptal işlemlerinin
gerçekleştirilmesi amacıyla Kanun’un 5/2(c) bendi kapsamında
“Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan
doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin
taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli
olması halinde” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (v)
Hasar Süreçleri Hasar
süreçleri kapsamında hastane ve diğer sağlık
kurumlarından aldığınız hizmetler
bakımından provizyon sağlanması ve gerekli ödemelerin
yapılabilmesi amacıyla kişisel verileriniz, sizlerden veya
yakınlarımızdan, hastane ve diğer sağlık
kurumlarından eposta ve provizyon yönetim sistemi üzerinden temin
edilmektedir. Hasar ihbar veya evrakınız içerisinde, hasarın
niteliğine bağlı olarak, Kimlik, İletişim, Hukuki
İşlem, Müşteri İşlem ve Sağlık
Bilgileriniz yer alabilmektedir. Tarafımıza
iletilen Sağlık bilgileriniz, hasar süreçlerinin yönetimi
amacıyla Kanun’un 6/3(d) bendi kapsamında “Bir hakkın tesisi,
kullanılması veya korunması için zorunlu olması” hukuki
sebebine dayanılarak işlenmektedir. Hasar evrakı
kapsamında tarafımıza iletilen diğer kişisel
verileriniz ise hasar süreçlerinin yönetimi ve hasar tazminatı
ödemelerinin gerçekleştirilmesi amacıyla ve Kanun’un 5/2(ç) bendi
kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için
zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (vi)
Talep ve Şikayetlerinizin Alınması Şirketimizden
talep veya şikâyette bulunmanız halinde, kişisel verileriniz,
şirketimizce talep ve şikayetlerin yönetimi amacıyla
işlenmektedir. Talep ve şikâyet süreçleri ile ilgili detaylı bilgi
https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde bulunan Ana Sigorta Kişisel Verilerin
Korunması ve Gizlilik Politikasını inceleyebilirsiniz. (viii)
Online İşlemler https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde yer alan Online
İşlemler menüsünden poliçe veya hasar dosya sorgulaması
yapmanız veya hasar ihbarında bulunmanız halinde, Kimlik,
İletişim ve Müşteri İşlem bilgileriniz, kimlik
doğrulama süreçlerinin yürütülmesi amacıyla ve Kanun’un 5/2(ç) bendi
kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için
zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (vii)
Vekil Bilgilerinin Temini Teklif,
poliçe, hasar veya talep/şikâyet süreçlerinde vekil ile temsil edilmeniz
durumunda şirketimize iletilen vekaletname üzerinden vekilinizin Kimlik,
Mesleki Deneyim ve İletişim bilgileri de Kanun’un 5/2(ç) bendi
kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için
zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. 4.
Kişisel
Verilerin Toplanma Yöntemleri Yukarıda
detaylandırılan teklif, poliçe, hasar veya talep/şikâyet
süreçlerinde, kişisel verileriniz, şirketimizce elektronik ortamlar
veya fiziki evrak formunda, kısmen otomatik veya otomatik olmayan
yöntemlerle işlenmektedir. Bununla beraber, şirketimizce, risk
değerlendirmesi yapılması ve poliçe prim ve teminatların
belirlenebilmesi sürecinde kişisel verileriniz otomatik karar sistemimiz
aracılığıyla otomatik yollarla da işlenmektedir. |
||
5.
Kişisel
Verilerin Aktarılması Kişisel
verileriniz aşağıda belirtilen amaçlarla yine
aşağıda belirtilen taraflar ile paylaşılabilecektir. |
||
|
||
Kamu Kurum ve
Kuruluşları: |
Kişisel
verileriniz, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi
amacıyla Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, Sigortacılık ve
Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Türkiye Sigortalar
Birliği, Sigorta Tahkim Komisyonu, Gelir İdaresi
Başkanlığı, Mali Suçları Araştırma Kurulu
(MASAK), Göç İdaresi Başkanlığı, Kişisel
Verileri Koruma Kurumu ve yargı mercileri, soruşturma
makamları ile paylaşılabilecektir. |
|
Kamu Kurum ve Kuruluşları
ile Paylaşılan Sistem Entegrasyonları: |
Kişisel
verileriniz, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi ve
sigortacılık işlemlerinin doğru bir şekilde
yürütülebilmesi amacıyla MERNİS,
Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi ile
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi ile paylaşılabilecektir. |
|
Acentelerimiz ve Sigorta Brokerleri: |
Kişisel
verileriniz, mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi ve
sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla acentelerimiz ve sigorta
brokerleri ile paylaşılabilmektedir. |
|
Hastane ve Diğer
Sağlık Kurumları: |
Kişisel
verileriniz, sigorta kapsamında hastane ve diğer sağlık
kurumlarından sigortalının aldığı hizmetler
bakımından hasar süreçlerinin yönetimi ve hazar tazminatı
ödemelerinin gerçekleştirilmesi kapsamında anlaşmalı
sağlık kurumları ile paylaşılabilmektedir. |
|
Destek Hizmeti
Sağlayıcıları / Tedarikçilerimiz: |
Kişisel
verileriniz, aşağıdaki amaçlarla, Sigortacılık
Destek Hizmetleri Hakkında Yönetmelik kapsamında, Şirketimizin
tamamlayıcı nitelikteki hizmetleri aldığı çağrı
merkezi hizmetleri, sigortacılık hasar tedvir uygulamalarında
tıbbi danışmanlık hizmetleri ve arşiv yönetimi
hizmetleri sunan firmalar ile Aktüerler Yönetmeliği kapsamında
Aktüerler, hukuk büroları, bağımsız denetim
kuruluşları, telekomünikasyon hizmeti tedarikçimiz ve bankalarla paylaşılabilecektir. § Hasar Süreçlerinin Yönetimi § Risk Yönetimi
Süreçlerinin Yürütülmesi § Hasar Tazminatı
Ödemelerinin Gerçekleştirilmesi § Denetim/Etik Faaliyetlerin
Yürütülmesi |
|
|
||
Verilerinizin
güvenliğinin temini adına kişisel veri aktarımında
bulunulan üçüncü taraflardan veri güvenliğinin teminine ilişkin
taahhütler alınmakta ve veri aktarımı güvenli yollarla
yapılmaktadır. Kişisel verileriniz
yurtdışına aktarılmamaktadır. |
||
|
||
6.
İlgili
Kişinin Hakları |
||
Kanun’un
11. maddesi uyarınca sahip olduğunuz ve aşağıda yer
alan haklarınıza ilişkin taleplerinizi https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde Ana Sigorta Kişisel
Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikası ekinde bulunan Ana
Sigorta İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurmak suretiyle kvkk@anasigorta.com.tr adresi üzerinden bize iletebilirsiniz. Ana
Sigorta olarak talebinizi mümkün olan en kısa sürede
değerlendirecek ve en geç otuz (30) gün içinde
sonuçlandıracağız. |
||
§ Kişisel verinizin
işlenip işlenmediğini öğrenme, § Kişisel verileriniz
işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, § Kişisel verilerinizin
işlenme amacını ve bunların amacına uygun
kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, § Yurt içinde veya yurt
dışında kişisel verilerin aktarıldığı
üçüncü kişileri bilme, § Kişisel verilerin
eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde
bunların düzeltilmesini isteme, § Kanun’un 7. maddesinde
öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya
yok edilmesini isteme, § Kanun’un 11. maddesinin
(d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel
verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini
isteme, § Kişisel
verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz
edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonuç doğurması durumunda itiraz
etme, § Kişisel
verilerinizin ilgili mevzuata aykırı olarak işlenmesi
sebebiyle herhangi bir zarara uğramanız hâlinde zararın
giderilmesini talep etme. |
||
|
||
Konu
ile ilgili daha detaylı bilgi https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde bulunan Ana
Sigorta
Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikasını ve www.verbis.kvkk.gov.tr adresinde bulunan Ana
Sigorta Anonim Şirketi Veri Sorumluları Bilgi Sicil Sistemi
Bildirimini inceleyebilirsiniz. Gizlilik Politikasının ilgili
bölümünde yapılacak güncellemeler işbu metinde de
yapılmış sayılacaktır. İşbu
Aydınlatma Metni, Ana Sigorta Anonim Şirketi tarafından, Ana Sigorta
Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikasının ayrılmaz
bir parçası olarak, 01.06.2024 tarihinde güncellenmiştir. |
||