ANA SİGORTA
MAĞDUR KİŞİ KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE DAİR
AYDINLATMA METNİ
1.
Genel Olarak
Sayın ilgili, Ana Sigorta Anonim Şirketi (“Ana Sigorta”) olarak sizlerin mahremiyetine ve kişisel verilerinin
korunmasına önem vermekteyiz. Bu çerçevede 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında gerçekleştirdiğimiz kişisel veri işleme
faaliyetleri ve Kanun’dan doğan haklarınız hususunda sizleri bilgilendirmek
isteriz.
Kişisel verileriniz, şirketimizce sizlerden, vekilinizden,
yakınınızdan, acentelerimizden, servislerden, sistemden, iş ortaklarımız ve
asistans firmalarımızdan, eksperden, kamu kurum ve kuruşlarından; elden, kargo,
elektronik posta, web, çağrı merkezimiz ve Oto Analiz uygulaması aracılığıyla
temin edilmekte, Kanun’da öngörülen temel ilkeler çerçevesinde, aşağıda
belirtilen amaçlar ve hukuki sebeplerle işlenmekte ve bu amaçlar doğrultusunda
tespit edilen saklama süreleri boyunca güvenli bir şekilde saklanmaktadır.
2.
Mağdur Kişi Kişisel
Verilerinin İşlenme Amaçları ve Hukuki Sebepleri
i.
Kanun’un 5/2(a) ve (ç)
bentleri kapsamında “Kanunlarda açıkça öngörülen haller” ve “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için
zorunlu olan durumlar” hukuki sebeplerine dayanılarak işlenen kişisel
verilerin işleme amaçları:
- faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi
- hasar süreçlerinin yönetimi
- hasar tazminatı ödemelerinin gerçekleştirilmesi
- pert ve sovtaj işlemlerinin yürütülmesi
- yetkili kişi/ kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi
- denetim/etik faaliyetlerinin yürütülmesi
- iç denetim/ soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin
yürütülmesi
- eksper atanması süreçlerinin yürütülmesi
- saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi
iii.
Aşağıdaki süreçlerde ise kişisel veri işleme
faaliyetimiz açık rızanıza istinaden gerçekleştirilmektedir.
İşleme Amacı |
Kişisel Veri Kategorileri |
|
Hasar İhbarlarının
Alınması |
Hasar Süreçlerinin Yönetimi |
Sağlık Bilgileri |
Hasar Evraklarının Temini
ve Sisteme Yüklenmesi |
Hasar Süreçlerinin Yönetimi |
Sağlık Bilgileri |
Hasar Evraklarının
Ekspere İletilmesi |
Hasar Süreçlerinin Yönetimi |
Sağlık Bilgileri |
Bu amaçla hazırlanan
açık rıza metinlerini sizlerin bilgisine sunmaktayız.
3.
Mağdur Kişilere Ait
İşlenen Kişisel Veri Kategorileri
Şirketimizce sizlere ait işlenen kişisel veri
kategorileri aşağıda belirtilmiştir.
Kimlik Bilgileri |
İletişim Bilgileri |
Özlük Bilgileri |
Mesleki Deneyim
Bilgileri |
Müşteri İşlem
Bilgileri |
Sağlık Bilgileri |
Araç ile İlgili
Bilgiler |
Görsel ve İşitsel
Kayıtlar |
Hukuki İşlem Bilgileri |
Araç Kazası Bilgileri |
Ceza Mahkumiyeti ve
Güvenlik Tedbirlerine İlişkin Veriler |
4.
Mağdur Kişi Kişisel
Verilerinin Aktarılması
Kişisel verileriniz, aşağıdaki amaçlarla,
Kanun’da öngörülen ilkelere ve şartlara uygun olarak, tedarikçilerimiz; eksperler
ve bankalar ile yetkili kişi, kurum ve kuruluşları; Sigorta Bilgi ve
Gözetim Merkezi ve Mahkemeler ile
paylaşılabilmektedir.
-
hasar süreçlerinin
yönetimi
-
eksper atanması
süreçlerinin yürütülmesi
-
hasar tazminatı
ödemelerinin gerçekleştirilmesi
-
pert ve sovtaj
işlemlerinin yürütülmesi
-
yetkili kişi/ kurum ve
kuruluşlara bilgi verilmesi
Kişisel verileriniz yurtdışına aktarılmamaktadır.
5.
Mağdur Kişilerin Hakları
Kanun’un 11. maddesi uyarınca sahip olduğunuz ve aşağıda
yer alan haklarınıza ilişkin taleplerinizi www.anasigorta.com.tr adresinde Ana
Sigorta Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikası ekinde bulunan Ana
Sigorta İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurmak suretiyle kvkk@anasigorta.com.tr
adresi üzerinden bize iletebilirsiniz. Ana Sigorta olarak talebinizi mümkün
olan en kısa sürede değerlendirecek ve en geç otuz (30) gün içinde
sonuçlandıracağız.
- Kişisel verinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep
etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına
uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin
aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
- Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması
hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
- Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde
kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
- Kanun’un 11. maddesinin (d) ve (e) bentleri uyarınca
yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere
bildirilmesini isteme,
- Kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler
vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonuç doğurması durumunda
itiraz etme,
- Kişisel verilerinizin ilgili mevzuata aykırı olarak
işlenmesi sebebiyle herhangi bir zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini
talep etme.
Konu ile ilgili daha detaylı bilgi www.anasigorta.com.tr adresinde bulunan Ana
Sigorta Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikası ve https://verbis.kvkk.gov.tr adresinde bulunan Ana
Sigorta Veri Sorumluları Bilgi Sicil Sistemi Bildirimini inceleyebilirsiniz.
Gizlilik Politikasının ilgili bölümünde yapılacak güncellemeler işbu metinde de
yapılmış sayılacaktır.
İşbu
Aydınlatma Metni, Ana Sigorta Anonim
Şirketi tarafından, Ana Sigorta Kişisel Verilerin
Korunması ve Gizlilik Politikasının ayrılmaz bir parçası olarak, 01.11.2021 tarihinde
güncellenmiştir.