Genel Olarak
Sayın ilgili, Ana Sigorta Anonim Şirketi (“Ana Sigorta”) olarak sizlerin mahremiyetine ve kişisel verilerinin korunmasına önem vermekteyiz. Bu çerçevede 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında gerçekleştirdiğimiz kişisel veri işleme faaliyetleri ve Kanun’dan doğan haklarınız hususunda sizleri bilgilendirmek isteriz.
Kişisel verileriniz, şirketimizce sizlerden, vekilinizden veya Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumundan; çağrı merkezimiz, web sayfamız, şikâyet portalları, elektronik posta, sosyal medya veya Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi aracılığıyla temin edilmekte, Kanun’da öngörülen temel ilkeler çerçevesinde, aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebeplerle işlenmekte ve bu amaçlar doğrultusunda tespit edilen saklama süreleri boyunca güvenli bir şekilde saklanmaktadır.
Talep veya şikâyet süreçleri kapsamında işlenen kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlarla ve Kanun’un 5/2(ç) bendi kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir.
talep ve şikayetlerin takibi
faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi
yetkili kişi/ kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi
Talep veya Şikâyet Sahibi Kişiye Ait İşlenen Kişisel Veri Kategorileri
Şirketimizce sizlere ait Kimlik, İletişim, Mesleki Deneyim, Müşteri İşlem ve Talep veya Şikayet Bilgileri işlenmektedir.
Talep ve şikayetinizi vekiliniz aracılığıyla iletmeniz durumunda vekilinize ait Kimlik, İletişim ve Mesleki Deneyim Bilgileri de talep ve şikayetlerin takibi amacıyla ve Kanun’un 5/2(ç) bendi kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir.
Talep veya Şikâyet Sahibi Kişi Kişisel Verilerinin Aktarılması
Kişisel verileriniz, yalnızca yetkili kişi/ kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi amacıyla yetkili kamu kurum ve kuruluşları; Mahkemeler ve Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu ile paylaşılabilmektedir.
Kişisel verileriniz yurtdışına aktarılmamaktadır.
Talep veya Şikâyet Sahibi Kişi Hakları
Kanun’un 11. maddesi uyarınca sahip olduğunuz ve aşağıda yer alan haklarınıza ilişkin taleplerinizi www.anasigorta.com.tr adresinde Ana Sigorta Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikası ekinde bulunan Ana Sigorta İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurmak suretiyle kvkk@anasigorta.com.tr adresi üzerinden bize iletebilirsiniz. Ana Sigorta olarak talebinizi mümkün olan en kısa sürede değerlendirecek ve en geç otuz (30) gün içinde sonuçlandıracağız.
Kişisel verinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
Kanun’un 11. maddesinin (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
Kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonuç doğurması durumunda itiraz etme,
Kişisel verilerinizin ilgili mevzuata aykırı olarak işlenmesi sebebiyle herhangi bir zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Konu ile ilgili daha detaylı bilgi www.anasigorta.com.tr adresinde bulunan Ana Sigorta Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikası ve https://verbis.kvkk.gov.tr adresinde bulunan Ana Sigorta Veri Sorumluları Bilgi Sicil Sistemi Bildirimini inceleyebilirsiniz. Gizlilik Politikasının ilgili bölümünde yapılacak güncellemeler işbu metinde de yapılmış sayılacaktır.
İşbu Aydınlatma Metni, Ana Sigorta Anonim Şirketi tarafından, Ana Sigorta Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikasının ayrılmaz bir parçası olarak, 01.06.2023 tarihinde güncellenmiştir.