|
|||||
Değerli müşterimiz, Ana Sigorta Anonim Şirketi (“Ana Sigorta”) olarak sizlerin mahremiyetine ve kişisel verilerinizin korunmasına önem vermekteyiz. Bu çerçevede 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında gerçekleştirdiğimiz kişisel veri işleme faaliyetleri ve Kanun’dan doğan haklarınız hususunda sizleri bilgilendirmek isteriz.
Kişisel verileriniz, Kanun’da öngörülen temel ilkeler çerçevesinde, aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebeplerle işlenmekte ve bu amaçlar doğrultusunda tespit edilen saklama süreleri boyunca güvenli bir şekilde saklanmaktadır. |
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Unvan |
Ana Sigorta Anonim Şirketi |
||||
Adres |
Maslak Mahallesi Saat Sokak Spine Tower, No:5, Kat:11 Sarıyer/İSTANBUL |
||||
Mersis / Sicil No |
0069-1067-1690-0001/ 219902-5 |
||||
İletişim Adresi |
|||||
|
|||||
|
|||||
Tamamlayıcı sağlık sigortası ürünlerimiz kapsamında şirketimizce tarafınıza ait Kimlik, İletişim, Mesleki Deneyim, Özlük, Müşteri İşlem, Hukuki İşlem, Hesap ve Ödeme Bilgileri ve İşitsel Kayıtlarınız temin edilmektedir. Öte yandan, bedeni hasarın söz konusu olduğu durumlarda hasar ihbar ve evrakları içerisinde özel nitelikli kişisel veri olan Sağlık Bilgileriniz de yer alabilmektedir. İlgili verilerin toplama yöntemlerini aşağıda bulabilirsiniz:
|
|||||
|
|||||
Temin Edildiği Kanal |
Toplama Yöntemi |
||||
Ürünlerimizle ilgili teklif almak istediğinizde veya poliçe tanzim aşamasında, acente veya broker kanalıyla, üretim ekranları üzerinden, |
Kısmen Otomatik Yollarla |
||||
Prim ödemelerinde internet bankacılığı ve ödeme dekontları üzerinden, |
Kısmen Otomatik Yollarla |
||||
İnternet sitemizde bulunan poliçe veya hasar dosya sorgulama aracılığıyla sorgu yapmanız halinde |
Kısmen Otomatik Yollarla |
||||
Pirim ödemesi yapmanız halinde İnternet Bankacılığı üzerinden dekont aracılığı ile, |
Kısmen Otomatik Yollarla |
||||
Çağrı merkezimiz üzerinden hasar ihbarında bulunmanız veya talep ve şikayetlerinizi iletmeniz halinde, arama kayıtları üzerinden, (Detaylı bilgi için faaliyete özgü hazırlanmış Talep ve Şikâyet Süreçleri Kişisel Verilerin İşlenmesine Dair Aydınlatma Metnini inceleyebilirsiniz.) |
Kısmen Otomatik Yollarla |
||||
Eposta, kayıtlı eposta veya internet sitemizde bulunan web ihbar bildirim formu aracılığıyla hasar ihbarında bulunmanız ve hasar evraklarınızı iletmeniz halinde, ihbar bildirimi veya hasar evrakları üzerinden, |
Kısmen Otomatik Yollarla |
||||
Posta yoluyla hasar ihbarında bulunmanız ve hasar evraklarınızı iletmeniz halinde, ihbar bildirimi veya hasar evrakları üzerinden, |
Kısmen Otomatik Yollarla |
||||
Hasar tazminatı ödemelerinin gerçekleştirilmesi sürecinde ibraname ve taahhütname üzerinden, |
Kısmen Otomatik Yollarla |
||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Temin Edildiği Kanal |
Toplama Yöntemi |
||||
Şirketimizin Erişim Yetkisine Sahip Olduğu Sistemler Üzerinden: Ürünlerimizle ilgili teklif ve poliçe düzenlenmesi sürecinde, MERNİS, Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi ve Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, üzerinden kişisel verileriniz temin edilmekte ve otomatik olarak üretim ekranlarımıza yansımaktadır. |
Otomatik Yollarla |
||||
Yetkili Kamu Kurum ve Kuruluşlarından: Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurulu, MASAK, Gelir İdaresi Başkanlığı, Türkiye Sigortalar Birliği ve Mahkemeler gibi adli ve idari kurumlardan gelen talepler içeriğinde siz, müşterilerimize ilişkin kişisel veriler yer alabilmektedir. |
Kısmen Otomatik Yollarla |
||||
Anlaşmalı Sağlık Kurumlarından: Sigorta kapsamında hastane ve diğer sağlık kurumlarından sigortalının aldığı hizmetler bakımından provizyon sağlanması amacıyla eposta ve provizyon yönetim sistemi üzerinden temin edilmektedir. |
Kısmen Otomatik Yollarla |
||||
Yukarıda belirtilen kişisel veri işleme faaliyetlerine ek olarak,
Grup Teklif ve Poliçe Üretimi Sürecinde; Kimlik ve İletişim Bilgileriniz eposta aracılığıyla doğrudan veya acente ve broker aracılığıyla sigorta ettiren şirketten temin edilmekte, teklif ve poliçe düzenlenmesi kapsamında temin ettiğimiz Kimlik, İletişim, Özlük, Mesleki Deneyim, Sağlık Bilgileri ve Müşteri İşlem bilgileriniz ise; iletişim adresiniz üzerinden size iletilen formlar aracılığı ile, doğrudan sizlerden temin edilmektedir.
Sağlık Geçiş Sürecinde ise; yukarıda yer alan toplama yöntemlerine ek olarak, Kimlik, İletişim, Sağlık Bilgileri, Müşteri İşlem bilgileriniz, İlgili Sigorta Şirketinden; eposta üzerinden temin edilebilmektedir.
Bununla birlikte, teklif, poliçe ve hasar süreçlerinde vekil ile temsil edilmeniz durumunda şirketimize iletilen vekaletname üzerinden vekilinizin kimlik ve iletişim bilgileri de işlenebilmektedir.
|
|||||
Hasar süreçlerinde ihbar bildirimi veya hasar evraklarının doğrudan sizler tarafından iletilememesi durumunda bu bilgi ve belgeler yakınlarınız tarafından da şirketimize iletilebilmektedir. |
|||||
|
|||||
|
|||||
Şirketimizce sizlere ait işlenen kişisel verilerin işleme amaçları ve hukuki sebepleri aşağıda belirtilmiştir. |
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Aşağıdaki süreçlerde ise kişisel veri işleme faaliyetimiz açık rızanıza istinaden gerçekleştirilmektedir. |
|||||
|
|||||
Süreç İsmi |
İşleme Amacı |
Kişisel Veri Kategorileri |
|||
Grup Teklif Üretimi |
Risk Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi |
Sağlık Bilgileri |
|||
Bireysel Teklif Üretimi |
Risk Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi |
Sağlık Bilgileri |
|||
Sağlık Geçiş Süreci |
Risk Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi |
Sağlık Bilgileri |
|||
Hasar İhbarı ve Evraklarının Alınması, Değerlendirilmesi |
Hasar Süreçlerinin Yönetimi |
Sağlık Bilgileri |
|||
|
|||||
Bu amaçla hazırlanan Tamamlayıcı Sağlık Sigortası Sağlık Bilgilerinin İşlenmesine Dair Açık Rıza Metnini ve Sağlık Geçiş Süreci Kişisel Verilerin İşlenmesine Dair Açık Rıza Metnini sizlerin onayına sunmaktayız. |
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Kişisel verileriniz aşağıda belirtilen amaçlarla yine aşağıda belirtilen taraflar ile paylaşılabilecektir. |
|||||
|
|||||
Kamu Kurum ve Kuruluşları: |
Kişisel verileriniz, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi amacıyla Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Türkiye Sigortalar Birliği, Gelir İdaresi Başkanlığı, Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK), Kişisel Verileri Koruma Kurumu ve yargı mercileri, soruşturma makamları ile paylaşılabilecektir.
|
||||
Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Paylaşılan Sistem Entegrasyonları: |
Kişisel verileriniz, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi ve sigortacılık işlemlerinin doğru bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla MERNİS, Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi ile Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi ile paylaşılabilecektir.
|
||||
Acentelerimiz ve Sigorta Brokerleri: |
Kişisel verileriniz, mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla acentelerimiz ve sigorta brokerleri ile paylaşılabilmektedir.
|
||||
Anlaşmalı Sağlık Kurumları: |
Kişisel verileriniz, sigorta kapsamında hastane ve diğer sağlık kurumlarından sigortalının aldığı hizmetler bakımından hasar süreçlerinin yönetimi ve hazar tazminatı ödemelerinin gerçekleştirilmesi kapsamında anlaşmalı sağlık kurumları ile paylaşılabilmektedir.
|
||||
Destek Hizmeti Sağlayıcılarımız / Tedarikçilerimiz: |
Kişisel verileriniz, aşağıdaki amaçlarla, Sigortacılık Destek Hizmetleri Hakkında Yönetmelik kapsamında, Şirketimizin tamamlayıcı nitelikteki hizmetleri aldığı çağrı merkezi hizmetleri, sigortacılık hasar tedvir uygulamalarında tıbbi danışmanlık hizmetleri ve arşiv yönetimi hizmetleri sunan firmalar ile Aktüerler Yönetmeliği kapsamında Aktüerler ve telekomünikasyon hizmeti tedarikçimiz ve bankalarla paylaşılabilecektir.
|
||||
Verilerinizin güvenliğinin temini adına kişisel veri aktarımında bulunulan üçüncü taraflardan veri güvenliğinin teminine ilişkin taahhütler alınmakta ve veri aktarımı güvenli yollarla yapılmaktadır.
Kişisel verileriniz yurtdışına aktarılmamaktadır. |
|||||
|
|||||
|
|||||
Kanun’un 11. maddesi uyarınca sahip olduğunuz ve aşağıda yer alan haklarınıza ilişkin taleplerinizi https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde Ana Sigorta Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikası ekinde bulunan Ana Sigorta İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurmak suretiyle kvkk@anasigorta.com.tr adresi üzerinden bize iletebilirsiniz. Ana Sigorta olarak talebinizi mümkün olan en kısa sürede değerlendirecek ve en geç otuz (30) gün içinde sonuçlandıracağız.
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Konu ile ilgili daha detaylı bilgi https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde bulunan Ana Sigorta Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikasını ve www.verbis.kvkk.gov.tr adresinde bulunan Ana Sigorta Anonim Şirketi Veri Sorumluları Bilgi Sicil Sistemi Bildirimini inceleyebilirsiniz. Gizlilik Politikasının ilgili bölümünde yapılacak güncellemeler işbu metinde de yapılmış sayılacaktır.
İşbu Aydınlatma Metni, Ana Sigorta Anonim Şirketi tarafından, Ana Sigorta Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikasının ayrılmaz bir parçası olarak, 01.06.2023 tarihinde güncellenmiştir. |
|||||