ANA SİGORTA
KONUT SİGORTASI
KİŞİSEL
VERİLERİN İŞLENMESİNE DAİR AYDINLATMA METNİ
1.
Amaç
ve Kapsam |
||
Değerli
müşterimiz, Ana Sigorta Anonim Şirketi (“Ana Sigorta”)
olarak sizlerin mahremiyetine ve kişisel verilerinizin korunmasına
önem vermekteyiz. Bu çerçevede 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında
gerçekleştirdiğimiz kişisel veri işleme faaliyetleri ve
Kanun’dan doğan haklarınız hususunda sizleri bilgilendirmek
isteriz. Kişisel
verileriniz, Kanun’da öngörülen temel ilkeler çerçevesinde,
aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebeplerle işlenmekte
ve bu amaçlar doğrultusunda tespit edilen saklama süreleri boyunca
güvenli bir şekilde saklanmaktadır. |
||
|
||
2.
Veri
Sorumlusu Bilgileri |
||
|
||
Unvan |
Ana Sigorta
Anonim Şirketi |
|
Adres |
Maslak
Mahallesi Saat Sokak Spine Tower, No:5, Kat:11 Sarıyer/İSTANBUL |
|
Mersis /
Sicil No |
0069-1067-1690-0001/
219902-5 |
|
İletişim
Adresi |
||
|
||
3.
Kişisel
Verilerinizin İşleme Amaçları ve Hukuki Sebepleri |
||
Ana
Sigorta olarak kişisel verilerinize yönelik gerçekleştirdiğimiz
kişisel veri işleme faaliyetlerimize dair detayları
aşağıda bulabilirsiniz: (i)
Teklif ve Poliçe Tanzimi Konut
Sigortası için şirketimizden teklif almak istemeniz halinde, Kimlik
bilgileriniz sizlerden acentelerimiz aracılığıyla temin
edilmekte, teklif oluşturabilmemiz için gerekli olan diğer Kimlik
ve İletişim bilgileriniz ise Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, Merkezi
Nüfus İdaresi Sistemi, Emniyet Genel Müdürlüğü, Kimlik
Paylaşım Sistemi ve Adres Paylaşım Sistemi üzerinden sistemlerimize
aktarılmaktadır. Teklif süreçleri kapsamında işlenen
kişisel verileriniz, mal/hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi
amacıyla ve Kanun’un 5/2(c) bendi kapsamında “Bir sözleşmenin
kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili
olması kaydıyla sözleşmenin taraflarına ait kişisel
verilerin işlenmesinin gerekli olması halinde” hukuki sebebine
dayanılarak işlenmektedir. Bununla
birlikte, yukarıda yer alan kişisel verilere ek olarak, risk
değerlendirmesi yapılması, poliçe prim ve teminatların
belirlenebilmesi amacıyla Tapu ve Kira ile İlgili bilgileriniz
de sizlerden acentelerimiz aracılığıyla temin edilmekte
ve risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi amacıyla Kanun’un 5/2(f) bendi
kapsamında “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar
vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri
işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine dayanılarak
işlenmektedir. Poliçe
tanzimi aşamasında da teklif oluşturulması
kapsamında sizlerden temin edilen kişisel verileriniz, sözleşme
süreçlerinin yürütülmesi amacıyla Kanun’un 5/2(c) bendi kapsamında
“Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan
doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin
taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli
olması halinde” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (ii)
Prim Tahsilatı Prim
tahsilatı sürecinde Kimlik, Müşteri İşlem ve
Hesap ve Ödeme bilgileriniz sizlerden acentelerimiz aracılığıyla
temin edilmekte ve prim ödemelerinin gerçekleştirilmesi amacıyla Kanun’un
5/2(c) bendi kapsamında “Bir sözleşmenin kurulması veya
ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla
sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin
işlenmesinin gerekli olması halinde” hukuki sebebine
dayanılarak işlenmektedir. (iii)
Poliçe Yenileme veya İptal İşlemleri Poliçe
yenileme veya iptal talebi ile acentelerimize başvurmanız halinde,
Kimlik ve Müşteri İşlem bilgileriniz acentelerimiz aracılığıyla
temin edilmekte ve poliçe yenileme veya iptal işlemlerinin
gerçekleştirilmesi amacıyla Kanun’un 5/2(c) bendi kapsamında
“Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan
doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin
taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli
olması halinde” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (iv)
Hasar Süreçleri Hasar
ihbarlarının yapılması ve hasar evrakının
iletilmesi kapsamında kişisel verileriniz sizlerden veya
yakınlarınızdan, doğrudan veya acentelerimiz
aracılığıyla, posta, eposta, web ihbar bildirim formu veya
çağrı merkezimiz üzerinden sözlü olarak temin edilmektedir. Hasar
ihbar veya evrakınız içerisinde, hasarın niteliğine
bağlı olarak, Kimlik, İletişim, Hukuki
İşlem, Müşteri İşlem ve Tapu ve Kira ile İlgili
Bilgileriniz yer alabilmektedir. Hasar
evrakı kapsamında tarafımıza iletilen kişisel
verileriniz ise hasar süreçlerinin yönetimi ve hasar tazminatı
ödemelerinin gerçekleştirilmesi amacıyla Kanun’un 5/2(ç) bendi
kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için
zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (v)
Ekspertiz Süreçleri Hasar
süreçlerinde gerçekleştirilen ekspertiz incelemesi kapsamında
kişisel verileriniz sizlerden eksperler aracılığıyla
görüntülü görüşme uygulamaları üzerinden veya sözlü olarak temin
edilmektedir. Ekspertiz incelemesi sonucunda hazırlanan ekspertiz raporu
içerisinde Kimlik, İletişim, Hesap ve Ödeme Bilgileri,
Hukuki İşlem, Müşteri İşlem ve Tapu ve Kira ile
İlgili Bilgileriniz yer alabilmektedir. (vi)
Talep ve Şikayetlerinizin Alınması Şirketimizden
talep veya şikâyette bulunmanız halinde, kişisel verileriniz,
şirketimizce talep ve şikayetlerin yönetimi amacıyla
işlenmektedir. Talep ve şikâyet süreçleri ile ilgili detaylı bilgi
https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde bulunan Ana Sigorta Kişisel Verilerin
Korunması ve Gizlilik Politikasını inceleyebilirsiniz. (vii)
Online İşlemler https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde yer alan Online
İşlemler menüsünden poliçe veya hasar dosya sorgulaması
yapmanız veya hasar ihbarında bulunmanız halinde, Kimlik,
İletişim ve Müşteri İşlem bilgileriniz, kimlik
doğrulama süreçlerinin yürütülmesi amacıyla ve Kanun’un 5/2(ç) bendi
kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için
zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. (viii)
Vekil Bilgilerinin Temini |
||
Teklif,
poliçe, hasar veya talep/şikâyet süreçlerinde vekil ile temsil edilmeniz
durumunda şirketimize iletilen vekaletname üzerinden vekilinizin Kimlik,
Mesleki Deneyim ve İletişim bilgileri de Kanun’un 5/2(ç) bendi
kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için
zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmektedir. |
||
4.
Kişisel
Verilerin Toplanma Yöntemleri Yukarıda
detaylandırılan teklif, poliçe, hasar, ekspertiz veya
talep/şikâyet süreçlerinde, kişisel verileriniz, şirketimizce
elektronik ortamlar veya fiziki evrak formunda, kısmen otomatik veya
otomatik olmayan yöntemlerle işlenmektedir. Bununla beraber,
şirketimizce, risk değerlendirmesi yapılması ve poliçe
prim ve teminatların belirlenebilmesi sürecinde kişisel verileriniz
otomatik karar sistemimiz aracılığıyla otomatik yollarla
da işlenmektedir. |
||
5.
Kişisel
Verilerin Aktarılması |
||
|
||
Kişisel
verileriniz aşağıda belirtilen amaçlarla yine
aşağıda belirtilen taraflar ile paylaşılabilecektir. |
||
|
||
Kamu Kurum ve
Kuruluşları: |
Kişisel
verileriniz, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi
amacıyla Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, Sigortacılık ve
Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Türkiye Sigortalar
Birliği, Sigorta Tahkim Komisyonu, Gelir İdaresi
Başkanlığı, Mali Suçları Araştırma Kurulu
(MASAK), Kişisel Verileri Koruma Kurumu ve yargı mercileri,
soruşturma makamları ile paylaşılabilecektir. |
|
Kamu Kurum ve Kuruluşları
ile Paylaşılan Sistem Entegrasyonları: |
Kişisel
verileriniz, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi ve
sigortacılık işlemlerinin doğru bir şekilde
yürütülebilmesi amacıyla MERNİS,
Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi ile
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi ile paylaşılabilecektir. |
|
Acentelerimiz ve Sigorta Brokerleri: |
Kişisel
verileriniz, mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi ve
sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla acentelerimiz ve sigorta
brokerleri ile paylaşılabilmektedir. |
|
Sigorta Eksperleri: |
Kişisel
verileriniz, hasar süreçlerinin yönetimi ve ekspertiz süreçlerinin
yürütülmesi amacıyla sigorta eksperlerimiz ile
paylaşılabilmektedir. |
|
Reasürans Şirketleri ve
Brokerleri: |
Reasürans
süreçleri ve reasürans danışmanlığı faaliyetlerinde
kişisel verileriniz yurtiçinde ve yurtdışında bulunan reasürans
şirketleri ve reasürans brokerleri ile anonimleştirilerek
paylaşılmaktadır. |
|
Rehinli Alacaklı Banka: |
Kişisel
verileriniz, konut üzerinde Bankanın rehinli alacağının
olması halinde, daini mürtehin ödemesi yapılması amacıyla
rehin alacaklısı banka ile paylaşılabilmektedir. |
|
Destek Hizmeti
Sağlayıcılarımız / Tedarikçilerimiz: |
Kişisel
verileriniz, aşağıdaki amaçlarla, Sigortacılık
Destek Hizmetleri Hakkında Yönetmelik kapsamında, Şirketimizin
tamamlayıcı nitelikteki hizmetleri aldığı
çağrı merkezi hizmetleri ve arşiv yönetimi hizmetleri sunan
firmalar ile Aktüerler Yönetmeliği kapsamında Aktüerler, hukuk
büroları, bağımsız denetim kuruluşları, telekomünikasyon
hizmeti tedarikçimiz ve bankalarla paylaşılabilecektir. § Hasar Süreçlerinin Yönetimi § Risk Yönetimi
Süreçlerinin Yürütülmesi § Hasar Tazminatı
Ödemelerinin Gerçekleştirilmesi § Denetim/Etik Faaliyetlerin
Yürütülmesi |
|
|
||
Verilerinizin
güvenliğinin temini adına kişisel veri aktarımında
bulunulan üçüncü taraflardan veri güvenliğinin teminine ilişkin
taahhütler alınmakta ve veri aktarımı güvenli yollarla
yapılmaktadır. Kişisel verileriniz
yurtdışına aktarılmamaktadır. |
||
|
||
6.
İlgili
Kişinin Hakları |
||
Kanun’un
11. maddesi uyarınca sahip olduğunuz ve aşağıda yer
alan haklarınıza ilişkin taleplerinizi https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde Ana Sigorta Kişisel
Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikası ekinde bulunan Ana
Sigorta İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurmak suretiyle kvkk@anasigorta.com.tr adresi üzerinden bize iletebilirsiniz. Ana
Sigorta olarak talebinizi mümkün olan en kısa sürede
değerlendirecek ve en geç otuz (30) gün içinde
sonuçlandıracağız. |
||
§ Kişisel verinizin
işlenip işlenmediğini öğrenme, § Kişisel verileriniz
işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, § Kişisel
verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına
uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, § Yurt içinde veya yurt
dışında kişisel verilerin aktarıldığı
üçüncü kişileri bilme, § Kişisel verilerin
eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde
bunların düzeltilmesini isteme, § Kanun’un 7. maddesinde
öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya
yok edilmesini isteme, § Kanun’un 11. maddesinin
(d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel
verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini
isteme, § Kişisel
verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz
edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonuç doğurması durumunda itiraz
etme, § Kişisel
verilerinizin ilgili mevzuata aykırı olarak işlenmesi
sebebiyle herhangi bir zarara uğramanız hâlinde zararın
giderilmesini talep etme. |
||
|
||
Konu
ile ilgili daha detaylı bilgi https://www.anasigorta.com.tr/ adresinde bulunan Ana
Sigorta
Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikasını ve www.verbis.kvkk.gov.tr adresinde bulunan Ana
Sigorta Anonim Şirketi Veri Sorumluları Bilgi Sicil Sistemi
Bildirimini inceleyebilirsiniz. Gizlilik Politikasının ilgili
bölümünde yapılacak güncellemeler işbu metinde de
yapılmış sayılacaktır. İşbu
Aydınlatma Metni, Ana Sigorta Anonim Şirketi tarafından, Ana Sigorta
Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikasının
ayrılmaz bir parçası olarak, 01.06.2024 tarihinde
güncellenmiştir. |
||